Indkaldelse til ekstraordinært afdelingsmøde torsdag d. 24. april 2025
Indkaldelse til ekstraordinært afdelingsmøde
Torsdag d. 24. april 2025 kl. 19.00
i Grantoftecentrets sal
Afdelingsmødet indkaldes med følgende dagsorden:
1. Valg af dirigent, referent og stemmeudvalg
2. Gennemgang af regnskabet for 2024 til orientering
Regnskabet udviser et underskud på i alt 2.468.419 kr. Underskuddet er overført til afdelingens opsamlede resultatskonto, se konto 407. Sammendrag af regnskabet er vedlagt bagerst i indkaldelsen. Det fulde regnskab kan fås ved henvendelse til ejendomskontoret.
Regnskabets hovedpunkter gennemgås på mødet.
3. Indstillinger fra afdelingsbestyrelsen A, B, C & D:
A. Ændring af ”Regelsæt for legepladser”
”Regelsæt for legepladser” er en del af afdelingens ordensreglement. Ændringsforslaget fremgår af bilag 1.
Såfremt ændringsforslaget vedtages, vil ordensreglementets punkt 27 blive opdateret. Her vil udgå flere punkter, idet det kun vil være ejendomskontoret, der udskifter, vedligeholder og efterser selve legepladserne. Budgettering generelt for legepladser udgår og fastsættes i årligt driftsbudget til godkendelse på afdelingsmødet i august.
B. Godkendelse af ny pulje til opsætning af sikkerhedsdøre via den kollektive råderet
Grantoftens nuværende pulje til opsætning af sikkerhedsdøre er opbrugt. Derfor anbefaler afdelingsbestyrelsen, at afdelingsmødet godkender en ny pulje, så beboere forsat har mulighed for at få opsat en sikkerhedsdør mod et lejetillæg.
Sikkerhedsdørene betales via den kollektive råderet. Afdelingen finansierer udgifterne på 11.500 kroner pr. dør og dækker et beløb til vedligeholdelse som følge af almindeligt slid og ælde på 10 procent af disse udgifter. Beboere, der ønsker en ny sikkerhedsdør, skal betale et lejetillæg på 108 kroner pr. måned til huslejen i 10 år.
Der afsættes en pulje på 1.610.000 kroner, hvilket giver mulighed for at opsætte cirka 140 nye sikkerhedsdøre. Puljen finansieres ved optagelse af lån af egne midler. Skulle afdelingen få behov for større likviditet, kan puljen efterfølgende blive finansieret ved optagelse af et kreditforeningslån.
Hvis afdelingsmødet godkender den nye pulje til opsætning af sikkerhedsdøre via den kollektive råderet, skal puljen efterfølgende godkendes af selskabet samt kommunen. Først derefter kan puljen tages i brug.
C. Godkendelse af opdaterede vedligeholdelsesstandarder
Afdelingens vedligeholdelsesstandarder er blevet gennemgået og opdateret. Bestyrelsen indstiller til, at opdateringerne godkendes.
Alle ændringer fremgår af bilag 2.
Gældende vedligeholdelsesstandarder samt tilrettet forslag til kan endvidere findes på Grantoftens hjemmeside: https://grantoften.dk/Info/regler/vedligeholdelsesstandard-og-reglement-for-boliglejemal.html
D. Ændring af antallet af medlemmer i afdelingsbestyrelsen
Forslag om ændring af afdelingsbestyrelsens forretningsgang §3 således at antallet af medlemmer ændres fra 11 til 9 samt at antallet af suppleanter ændres til fra 3 til 2.
Såfremt forslaget vedtages, vil det træde i kraft ved valg til bestyrelsen på næste ordinære afdelingsmøde.
4. Eventuelt
Tak for i aften!
HUSK !!! At medbringe din seneste huslejekvittering eller betalingsserviceoversigt.
Med venlig hilsen
Afdelingsbestyrelsen