Parkering

Nye parkeringsregler i Grantoften

Nye parkeringsregler i Grantoften fra april 2024

På det ekstraordinære afdelingsmøde d. 25. januar 2024 blev det vedtaget at indføre tidsbegrænset parkering i Grantoften pr. 1. april 2024.

Nedenfor finder du vejledninger og svar på forskellige spørgsmål:

På et ekstraordinært afdelingsmøde d. 7. maj 2024 blev reglerne omkring parkering ændret, således at beboere, som er sekundære brugere eller ejere af køretøjer, kan få en parkeringstilladelse, hvis det er registreret.

Parkering

Hvordan får jeg en parkeringstilladelse til mit private køretøj?

Du registrerer dit køretøj i UnoParks parkeringsapp ”PARQO”. Vi har lagt en vejledning ud på hjemmesiden. I app’en anmoder du om en parkeringstilladelse, og hvis dit køretøj er registreret på en adresse i Grantoften, vil anmodningen gå igennem med det samme. Er køretøjet ikke registreret på en adresse i Grantoften, vil anmodningen blive afvist. Du kan godt registrere flere privatbiler på samme adresse.

Vigtig info – parkeringstilladelsen i app’en er gyldig en måned ad gangen, MEN hver måned fornys den automatisk, så længe køretøjet er registeret på en adresse i Grantoften. Flytter du eller bliver køretøjet solgt, udgår tilladelsen. Du skal altså ikke gøre mere, når du har registreret dit køretøj første gang.
Hvis du ikke har en smartphone, kan du kontakte ejendomskontoret, som kan oprette en parkeringstilladelse til dig ved fremvisning af din registreringsattest. På hjemmesiden finder du alle kontaktoplysninger på ejendomskontoret og UnoPark.

Hvordan får jeg en gæsteparkeringstilladelse?

Afdelingsmødet vedtog, at der for hvert lejemål kan udstedets op til 18 gæsteparkeringer om måneden. Har du oprettet dit køretøj via app’en, kan du tilgå gæsteparkering her også. Vi har lagt en vejledning på hjemmesiden.
Hvis du ikke selv har et køretøj, kan du henvende dig på ejendomskontoret og blive oprettet i UnoParks app, så du selv kan registrere dine gæster der. Du skal fremvise dit sygesikringskort.
Har du ikke en smartphone og kan tilgå app’en, kan fysiske gæstetilladelser hentes på ejendomskontoret.

Hvordan får jeg en parkeringstilladelse til mit erhvervskøretøj?

Har du et erhvervskøretøj, bedes du udfylde og udskrive formularen på hjemmesiden. Din arbejdsgiver skal underskrive og stemple formularen, og den skal herefter sendes på mail til ejendomskontoret eller afleveres i postkassen.
Ejendomskontoret sender en kvittering, når registreringen er foretaget.

Hvor henvender jeg mig, hvis jeg har fået en afgift?

Al henvendelse vedr. afgifter skal ske til UnoPark. Ejendomskontoret og afdelingsbestyrelsen har ikke noget med klager at gøre. Klager kan indgives på www.pklage.dk. Her kan du også se observationstiden på din bil samt de billeder, som parkeringsvagten har taget i forbindelse med afgiften.
Du er derudover altid velkommen til at kontakte UnoPark, hvis du har spørgsmål omkring parkeringsordningen. Se kontaktoplysninger på hjemmesiden.

Hvad gør jeg, hvis jeg er sekundær bruger eller ejer af et køretøj?

Skriv en mail til ejendomskontoret på kontorbab@boligafdeling.dk. Du skal medsende:

  • Kopi af udskrift fra Motorregisteret, hvor du står registreret som sekundær ejer eller bruger
  • Dit telefonnummer (du vil modtage en sms, når registreringen er foretaget)

Kontakt

Grantoftens kontor

Grantoftens kontor

Baltorpvej 221

Telefon: 4497 7675
Email: kontorbab@boligafdeling.dk

Tirsdag og torsdag 9.00-11.00
Fredag 9.00-10.00

UnoPark

UnoPark

Telefon: 70 209 204

Alle hverdage 9.00-15.00

App: PARQO