Flytning af Beboerhuset
Tryk på spørgsmålene herunder for at se svaret.
Flytning af Beboerhuset
Svar: Prisen kendes endnu ikke, men bliver relativt beskeden. Vores arkitekter har udarbejdet en tegning, og vi er i gang med at budgettere. Beboerhuset indeholder i forvejen en rumopdeling, der gør, at der ikke vil være tale om en stor ombygning. Der skal bl.a. opsættes nogle få lette skillevægge, etableres døre og lægges klikgulv, før lokalerne er egnede til kontorer.
Det formodes, at alle udgifter vil kunne holdes indenfor det allerede vedtagne driftsbudget. Der var i forvejen afsat midler til forskellige nødvendige forbedringer af bygningen. Der vil ikke være nogen huslejepåvirkning af flytningen.
Grunden til, at vi har valgt at sætte forslaget afstemning, selv om der ikke kan præsenteres et budget, er for hurtigst muligt at kunne gå i gang med ombygningen, så ekstraomkostningen til leje og drift af de midlertidige pavilloner, hvor ejendomskontoret pt. holder til, kan blive mindst mulige.
Svar: Genbrugsen har i dag lokaler i ”Tønden”. Butikken vil blive flyttet til det nuværende bestyrelseslokale i ”Dybet”. Dermed kommer butikken til at ligge mere centralt og vil være i forbindelse med Centeret. ”Tønden” vil efterfølgende blive indrettet til bestyrelseslokale. Her er der altså også tale om en ombytning.
De nye lokaler til ejendomskontoret vil blive etableret i selve varmecentralen – altså bygningen ved siden af ”Tønden”.
Svar: Se svaret på spørgsmål 1. Kontoret skal under alle omstændigheder flyttes ud af pavillonerne – enten til de gamle lokaler eller til Beboerhuset. Det vil give mening – både økonomisk og praktisk – hvis kontoret ikke skal flytte flere gange.
Derudover har ejendomskontoret i dag i de gamle kontorlokaler nogle udfordringer i forhold til areal og indretning, bl.a. er flugtveje og nødudgange ikke som de skal være på en arbejdsplads. Dette vil skulle etableres ved en tilbageflytning til de gamle lokaler.
Og helt udenfor økonomiske betragtninger vil det være en fordel for hele Grantoftens ejendomsfunktion, at alle medarbejdere samles et sted i Grantoften.
Svar: Udlejningslokalerne vil være de samme som før. De nye lokaler til ejendomskontoret vil blive etableret i den del af bygningen, som ligger bag ved elevatoren, og som heller ikke tidligere har været en del af selskabslokalet. Trappen op til køkkenet, reposen og terrassen vil stadig høre til udlejningslokalerne. Se også svar på spørgsmål vedr. Beboerhusets aktiviteter.
Svar: Ændringen fra selskabslokale til Beboerhus blev godkendt på afdelingsmødet 28. februar 2018. Ønsket var, at Beboerhuset skulle have mulighed for at afholde arrangementer i weekenderne og ikke skulle rydde deres materialer til arrangementer væk hver weekend.
For at undgå støjgener undersøger bestyrelsen muligheden for at købe og installere en ”decibelvagt” - et apparat som slukker for strømmen, hvis et vist lydniveau overskrides og/eller vinduer åbnes, mens der spilles musik. Samtidig kan vi stoppe udlejningen til beboere, som ikke overholder reglerne.
Svar: Vedr. budget - se svaret på spørgsmål 1. Afdelingens regnskab er offentligt, og bliver gennemgået på det ekstraordinære afdelingsmøde i maj.
Vurderingen for beboerhuset er, at de aktiviteter, som afholdes i dag, bedre kan fungere i ejendomskontorets gamle lokaler. Her vil være flere rum til de forskellige brugergrupper. Ved flytningen kommer aktiviteterne fra Beboerhuset også tættere på Grantoftens øvrige klubber og foreninger. Beboerhuset vil kunne bruge både Salen og selskabslokalerne ved Centeret til større arrangementer.
Vedr. forebyggelse af gener - se svaret på spørgsmål 5
Svar: Hvis flytningen af beboerhuset godkendes, vil ”motionen” blive tilbudt lokaler i kældergangen under Centeret ligesom Grantoftens andre klubber. Brugere vil skulle etablere sig som klub under KU. Ejendomskontoret vil naturligvis være behjælpelig med at arrangere flytning af maskiner.
I forhold til de andre brugergrupper, er det beboerhusudvalget, der har ansvar for etabling og funktionalitet i de nye lokaler.